Самостійна настройка і регулювання карбюратора

Для того щоб налаштувати і відрегулювати карбюратор не потрібно їхати в дорогий автосервіс і платити гроші за те, що ви б могли зробити самостійно. Адже кожному автовласнику відомо, що послуги фахівців з ремонту та обслуговування авто випливають в кругленьку суму, яка може завдати відчутного удару по сімейному бюджету. І щоб уникнути цього, нижче будуть описані основні моменти настройки і регулювання карбюратора.

Що таке карбюратор?

Перш ніж приступити до робочого процесу слід чітко розуміти, яку функцію виконує дана деталь.

самостоятельная настройка карбюратора

Карбюратор - це навісний елемент двигуна, покликаний змішувати паливо з киснем. Тобто дане обладнання дозволяє створювати горючу суміш, яка впорскується в двигун і запалюється. Звідси видно, що без карбюратора силовий агрегат автомобіля працювати не буде. Тому за технічним станом даного елемента потрібно стежити регулярно.

Принцип дії

Не зайвим буде в декількох словах описати і процес роботи карбюратора. В принципі тут все досить просто. По спеціальній паливній магістралі бензин потрапляє в карбюратор. Далі він надходить в спеціальну камеру. Жиклери розпилюють паливо, перетворюючи його в пар. У цю ж камеру потрапляє кисень, який попередньо пройшов через систему очищення (фільтри). Надалі отримана суміш запалає за рахунок іскри від свічок.

самостоятельная настройка карбюратора №2

Основні проблеми, що виникають в роботі карбюратора

Так як тема статті «Налагодження та регулювання карбюратора», то варто розглянути основні проблеми, які можуть виникнути в роботі цього обладнання.

Нестабільна робота ДВЗ на холостому ходу

Дана проблема полягає в тому, що при русі автомобіля на холостому ходу двигуна, обороти починаю помітно зростати. При цьому якщо натиснути на педаль газу, то вони повертаються на початкову позначку.

Причиною даної несправності може стати корозія або забруднення карбюратора. Однак іноді винуватцем проблеми є трос, що проходить між карбюратором і педаллю газу.

Витік бензину

Нерідко може трапитися так, що начебто нікуди особливо і не їздив, а ось бензин випаровується прямо на очах. Це говорить лише про те, що можливо є неполадки в камері поплавця карбюратора або тиск палива перевищує допустимі норми.

Брудні свічки запалювання

Як би надійно свічки не були приховані від бруду, вони все одно можуть покриватися нагаром, і мати специфічний запах. Відповідно це перший сигнал про несправность карбюратора. Проблемою тут може бути тільки прогорання клапана або рівень палива не відповідає нормі, зазначеної в технічному паспорті авто.

Налагодження та регулювання карбюратора

Перш ніж перейти до основної роботи, до неї необхідно підготуватися. Для цього двигун автомобіля потрібно добре прогріти. Тут можна або просто завести авто на 5-10 хвилин, або поїздити на ньому цей же час. Не варто забувати і про заміну старих свічок новими, якщо це необхідно. Обов'язково потрібно перевірити повітряний фільтр на наявність забруднень. Якщо можливо, то його слід почистити, якщо ні, то замінити. Завершальним етапом підготовки є перевірка вихлопної системи (вона повинна бути чистою) і промивка в бензині і продування каналів і жиклерів карбюратора.

самостоятельная настройка карбюратора №3

Налагодження та регулювання карбюратора проходить в три основних етапи:

Мийка: Устаткування обов'язково повинно бути помито і почищено для того щоб, по-перше, підвищити продуктивність карбюратора, по-друге, в чистоті набагато приємніше працювати.

Промиванню і очищенню повинні піддатися: всі жиклери, поплавкові камера, сітчастий фільтр.

Налаштування - це головний етап роботи, що включає в себе наступні кроки регулювання:

  • Поплавкового механізму;
  • Пускового пристрою;
  • Холостого ходу.

Тепер розглянемо кожен крок більш докладно.

Регулювання поплавкового механізму карбюратора

Насамперед слід перевірити, як розташовується поплавок, щодо стінок і кришки камери. Тобто основне завдання виявити і усунути деформацію кронштейна, до якого власне і кріпиться поплавок. Кронштейн дозволяє поплавок занурюватися в воду рівномірно, тому будь-яке зміщення не з кращого боку відбивається на роботі карбюратора. Якщо деформація була виявлена, то її усунути досить просто. Тут навіть не потрібно інструментів. Досить пальців. Просто пальцями кронштейн вирівнюється до того моменту, коли він не стане рівно по відношенню до стінок і кришці поплавкової камери.

Перший етап пройдено. Тепер потрібно провести регулювання при закритому голковому клапані.

самостоятельная настройка карбюратора №4

Тут необхідно повернути кришку в вертикальне положення, встановити поплавок убік і підігнути язичок у кронштейна. Останнє потрібно робити дуже обережно і плавно з використанням простої плоскої викрутки. Сам же підгинаючий язичок безпосередньо пов'язаний з «хвостиком» запірної голки, з якої виступає маленька кулька. Саме вона і буде помічником в подальшому.

Між прокладкою кришки і поплавком робиться зазор мінімум 6 мм, максимум 7 мм. При цьому кулька повина бути втоплена в голку. Норма зазору при втопленій кульці в тіло голки - 1-2мм. Якщо ж даний показник більше, то це лише говорить про те, що або западає сама кулька, або клин відбувається в самій голці. У будь-якому випадку її доведеться замінити.

З регулюванням при відкритому голковому  клапані все набагато простіше. Тут поплавок потрібно відвести повністю. У такому положенні поплавка зазор між ним і сідлом голки повино складати 15 мм.

Регулювання пускового пристрою карбюратора

Насамперед варто розглянути регулювання по зазорам. Тут регулювання зазору здійснюється шляхом підгинання тяги, з'єднаної з важелем управління системи пуску і важелем, розташованим на осі заслінки первинної камери. Тепер, збільшуємо зазор – розправляємо  тягу, зменшуємо - згинаємо тягу.

самостоятельная настройка карбюратора №5

Ставимо важіль управління пусковим пристроєм в таке положення: до упору повертаємо його проти годинникової стрілки. У верхній кромці дросельної заслінки повинен утворитися зазор приблизно 0,7-0,8 мм. У нижній кромці повітряної заслінки зазор повинен бути 5 мм. Орієнтуючись на ці показники, здійснюється регулювання. Для цього достатньо підкручувати або послаблювати гвинт, розташований на кришці пускового пристрою.

Регулювання по оборотам: Спочатку необхідно видалити повітряний фільтр. Далі потрібно витягнути управління повітряної заслінкою на себе до упору. Після плоскою викруткою відкрити повітряну заслінку і повернути її на 1/3 повороту. І тепер можна підігнути тягу дросельної заслінки до 3400 об / хв. Потім заслінка відпускається, отвір під пробку закривається і спеціальним гвинтом на кришці діафрагми встановлюються необхідні обороти. В ідеалі вони повинні бути приблизно на 300 об. менше вихідних.

Регулювання холостого ходу карбюратора

Тут складнощів при налаштуванні не повинно виникнути ні у кого. Головне добре прогріти двигун і не чіпати гвинт кількості. А ось гвинтом якості потрібно вивести максимально допустиму кількість обертів при роботі двигуна на холостому ходу. Після того, як потрібну кількість буде виставлено, настає черга гвинта кількості. Тут слід виставити частоту обертання на 150 об / хв більше, ніж при звичайній роботі. Після виставлення частоти потрібно завести автомобіль і при працюючому двигуні необхідно прибрати обороти до стандартних параметрів. Робиться це відповідно гвинтом якості.

самостоятельная настройка карбюратора №6

На цьому настройка і регулювання карбюратора завершена. Щоб надалі не стикатися з проблемами в роботі даного пристрою, його необхідно перевіряти не менше 1-2 разів на рік. Найкраще це робити тоді, коли змінюється температура повітря, наприклад, з літа на зиму або з зими на весну.

Щиро сподіваємося, що дана стаття допомогла вирішити вам ваші питання і тепер ви зможете проводити технічне обслуговування карбюратора самостійно, заощаджуючи при цьому на послугах фахівців автосервісів.

Автоновини

Автомобільні новинки і концепти відомих світових брендів. Цікаві факти про улюблені марки і моделі сучасних машин.